Oreo

Hát ez is megtalált!
- Oreó ízű tortát tudsz csinálni?
- Nem tudom, megnézzük!
Az első lépés mi más is lehetett volna, mint venni egy csomag kekszet, és megismerkedni vele.
Elsősorban a krém íze izgatott, gondoltam - ha már ekkora őrület - van valami jellegzetes ízélmény, amit meg kellene próbálnom leutánozni.
A megszokott Pilóta kekszes csavarás után jöhetett a kóstolás, majd a bődületes csalódás. Margarin, fogam alatt roszogós porcukor, és esetleg egy kis vanília, de minimális. Ennyit éreztem. Ja és hogy iszonyat édes. Bekaptam a kekszeket, első meglepetésemre sós ízük volt. Együtt persze a kettő egész jó, de... 
Egy keksz, semmi több. De ezzel a krémmel nem töltünk tortát!
Felcsaptam hát a világ legnagyobb szakácskönyvét, az internetet, és megkerestem, hogyan is csinálják mások az oreós tortát.
Most is, mint ilyen esetekben általában, sok receptet elolvastam, és ezekből raktam össze a sajátomat.
Íme:
Hozzávalók:
- egy 25 centi átmérőjű tortalap - a szokásos kakaós piskótámat sütöttem, amibe szórtam tortadarát is a csokisabb élményhez

Krém:
4 dl cukrászhab
2 pohár straciatella ízű joghurt
250 gr mascarpone, vagy egyéb natúr krémsajt
10-12 darab Oreo keksz

A habot keményre felvertem, a sajtot a joghurtokkal simára kevertem. A kettőt összekevertem, majd a felaprított kekszet is beleforgattam.
A krém isteni finom lett, sokkal finomabb, mint a keksz maga!
A massza jól tart, a sajt és a joghurtok bekeményítik a habot, burkolt tortába is bátran mehet.

Ennyit a beltartalomról a külső pedig nem volt kérdés...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések