Csokis keksz

Bevásárolni voltunk, rácsodálkoztunk az amerikai csokis kekszre, majd az árára, és a párom lazán odavetette:
- Te ezt simán megcsinálod otthon!
És valóban, nem nagy művelet.
Kétszer sütöttem meg, először egy a neten elsőként fellelt recept alapján, majd másodszor azt a mi ízlésünkhöz variálva.
A csokin kívül én már az elején beleálmodtam az aszalmányokat is, emiatt jó édesre sikeredett, így a második adag már fele cukormennyiséggel készült, mint az előírt, és szerintem még ez is csökkenthető.
A másik változtatás, a fehér liszt mennyiségének csökkentésére, hogy a liszt egy részét - jelen esetben 8 dekát - pudingporral helyettesítettem. Ez nálam most tejszín ízű volt, de lehet vaníliás, csokis is.
Az első kép az első verzióról készült, az 12 percig sült, barnább lett, ma már csak 10 percig hagytam a sütőben. 
Nekem ez a világosabb jobban bejön, mintha a csokidarabok is jobban megmaradtak volna benne.
Ne aggódjunk, ha a sütési idő végén a kekszek puhák, a kihűlés után megfelelő állagúra keményednek!
Ebből a mennyiségből szép nagy adag lesz!
A tészta összeállítása dagasztógépben nagyjából 2 perc alatt kész, az egész művelet kevesebb, mint fél óra a két sütési idővel (két tepsinyi adag lesz ebből a mennyiségből, amíg az egyik sül, szaggatjuk a másikat).


A recept:
40 dkg liszt (egy része keményítővel, pudingporral kiváltható)
20 dkg cukor
25 dkg lágy vaj/margarin
3 tojás
2 csapott teáskanál szódabikarbóna
csipet só
5-5 dkg fehér és étcsoki kis darabokra vágva, vagy törve
10 dkg aszalt/kandírozott gyümölcs - a nagyobbakat szintén felaprítjuk

A száraz hozzávalókat a keverőtálba tesszük, kézzel összevegyítjük, majd hozzátesszük a vajat, és a tojásokat. és géppel kidolgozzuk. Ezután hozzáadjuk a csoki-és gyümölcsdarabokat, és elkeverjük.
Viszonylag lágy tésztát kapunk.
Két kiskanál segítségével kisebb halmokat teszünk a tepsibe, amit előzőleg sütőpapírral kibéleltünk.
A kekszek terülnek, hagyjunk hát köztük elegendő helyet.
180 fokos sütőben 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük.
Rácsra tesszük, ha teljesen kihűlt, zárható dobozban tároljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések