Az a csodálatos ostya!

Ha torta ügyben meghalljuk az ostya kifejezést, egyből a fotós ostyával díszített torták jutnak eszünkbe.
Roppant egyszerű, ám nem túl művészi módja ez egy torta díszítésének, de mint a Mása és medvés tortán látható, azért ezt is lehet variálni, és érdekesebbé tenni.
Kétségkívül igazán mutatós lesz akár egy egyszerű, habos krémmel bevont torta is egy ilyen képpel.
Mivel néha engem is megtalált egy-egy ilyen kérés, és mivel ennél milliószor több fantáziát láttam én ebben az ostya témában, elkezdtem utánajárni, hogyan tudnám a létező legolcsóbban megoldani, hogy nekem is legyen egy "házi nyomdám".
Nagyjából 20 darab fényképes ostya árából meg is oldottam a dolgot.

Innentől kezdődött ostyás ámokfutásom, mindenféle addig talonban lévő elképzelésemet végre elkezdhettem megvalósítani! És ugye nem kell mondanom, hogy az emberi leleményesség határtalan mivolta miatt ezek az elképzelések egyre csak sokasodnak.
Íme néhány ötlet, mit is kezdhetünk az ostyával:
Egy tortára füvet szerettem volna tenni, nem túl hosszú agyalás után megszületett az ötlet, ami nagyon jól jött!
Ostyapapírt zöld ételfestékkel lefújtam (lehet zöld színűre nyomtatni), majd mikor megszáradt, cérnametélt vágón áttekertem. Többet is készíthetünk belőle egyszerre, zárt dobozban sokáig eláll!

Táska tortát készítettem, egy bizonyos stílus volt a kérés.
Korábban ezt festéssel oldottam volna meg, most is jól jött a nyomtató és az ostya a kockás szövet imitálásához.
Vastag ostyával dolgoztam, a tortát előtte csak vajkrémeztem, erre simítottam az ostyalapokat.
Legközelebb ezt vékony ostyával fogom kipróbálni, elég merev, nem tapadt túl jól a tortához, néhol el-el hagyta.




A muffin tortához ideálisabb muffinpapírt el sem lehet képzelni! A kívánt mintát kinyomtatjuk, és a torta köré hajlítjuk. Vastag ostyát használtam, itt nagyon jó szolgálatot tett. a papírt a tortához nem is rögzítettem, csak a lapokat egymáshoz. Ecsettel vékonyan vizeztem a találkozási csíkokat, összenyomtam, ez az ostya ilyen módon gyönyörűen, és biztonsággal ragasztható!
A maradékból kísérletezgettem lepke, virág figurákkal, egyik végül fel is került a torta tetejére.
A kis ünnepelt imádta, hogy még a papírt is meg lehet enni, a gyerekek szinte összevesztek, ki mennyit ehet belőle, szóval, jó móka!


Az ostya remekül formálható gőz felett. Kapható speciális spray, amit az ostyavirágok készítésekor használnak a nagyok, de én igyekszem mindent a lehető legolcsóbban és legsallangmentesebben megoldani. Kitaláltam hát, hogy egy fazék forrásban levő víz fölött alakítgatom a szirmokat ahhoz a rózsához, amit millió éve ki szeretnék próbálni!
Végre jött egy kérés, kedves ismerősöm lánya diplomázott, szabad kezet kaptam!
Ezeket az újságpapírból készült rózsákat sok helyütt látni, ostyából egy tortán szerintem ilyen eseményre roppant elegáns! Kis köröket vágtam, gőz fölött a kezemmel igazgattam, míg a kívánt sziromformákat el nem értem, majd kevés vízzel egymáshoz ragasztottam.
A fentiek csak egy szeletkéje az ostyával való díszítésnek, és a nagyobb, látványosabb dolgok mellett megbújnak azok az apró kis segítségek, amit szintén a nyomtatott ostya nyújthat; hátterek, címkék, feliratok, virágok, és persze a klasszikus, fotós, képes torta megoldások.

Leheletkönnyű ostyavirágok és levelek 

Légies virág ostyaszirmokból

A klasszikus alkalmazás

Itt a konyharuhát gyűrtem ostyából

Kártyalapok

Szivárványos háttér és színes felirat






Megjegyzések

  1. Ezsmèletlen amiket csinálsz.. Halandó háziasszony ezt nem tudhatja
    Kizárólag szuperügyes cukrász, így mièrt mutatós meg ezeket a csodákat? Csak a szívünk fáj ..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, akár hiszed,akár nem én is csak egy lelkes háziasszony vagyok, akit minden érdekel a témában, és addig kísérletezgetek, illetve nézek meg videókat, stb. amíg nem sikerül, amit elképzelek. Többek közt ezért is mutatom meg, hogy bárki merjen belevágni, hisz ha van fantáziád, kézügyességed, bármi sikerülhet!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések