Csináljatok sajttortát!

Megéri, hisz kis fáradsággal lélegzetelállítóan szép tortát készíthettek!
Hosszú tortás éveim alatt ez volt az első ilyen kérés, és olyan ínycsiklandó lett az eredmény, hogy azonnal kellett egyet készítenem a családnak is.
Ilyen egyszerű:

alja:

- 25 dkg keksz (lehet bármi, zabfalatok, vajas keksz, háztartási...tehetsz hozzá kakaóport, ha barna aljat akarsz, én tettem)
- 10 dkg olvasztott vaj vagy margarin

1.a kekszet ledarálod, bele az olvadt vaj, ha kedved tartja méz is mehet bele, én raktam, feldobja
2. ezt a masszát egy tortakarika aljába belelappogatod  kis kezeddel vagy kanállal :)

( a tortakarika nyitható oldalú legyen, kb 22 cm-es, hogy majd le tudd róla műteni, legjobb, ha a karikát arra a tálra teszed, amin tálalni akarod, és akkor csak lesszeded róla...

sajtkrém:

- 4 dl tejszín (én "műtejszínt" használok a Meggle vált be leginkább)
- 25 dkg mascarpone vagy bármilyen sótlan krémsajt
- 8 dkg porcukor
- 15 dkg porzselatin (Horváth Rozi kék zacsis) 0,5 dl forró vízben elkeverve
mehet még bele egy kis citromlé, vaníliaaroma, amit szeretnél

(ezt a sajtos réteget nyugodtan és bátran feldobhatod egy kis joghurttal - fél kis doboznyi simán mehet bele- kicsit savanykásabb, sajtosabb íze lesz, a mascarpone tök semmilyen :) én a sajátnál pl. tejfölt tettem bele 2 evőkanállal)

1. tejszínt keményre felverni
2. mascarponét kikeverni, hozzá az íz, amit akarsz (vaníliás legyen vagy savanykás citromos), meg a porcukor, és ha akarod, a joghurt
3. összekeverni a kettőt
4. bele a zselatint, ami szépen feloldódott (nem baj, ha meleg!)

Ezt szépen ráöntöd a kekszes alapra és mehet a hűtőbe.
Felejtsd ott fél-egy órát, hogy meghúzzon, utána menjen rá a gyümölcsös zselés réteg

gyümölcszselé:

- 25 dkg gyümi (málna, áfonya, vegyes gyümi, eper, mangó...bármi fincsi fagyasztott LILD-ben tök jók vannak)
- 4 dkg cukor
- 15 gramm porzselatin 0,5 dl forró vízben elkeverve

1. a gyümit felteszed főni a cukorral (előtte vegyél ki belőle ha akarsz a tetejére dísznek)
2. ha összefőtt, bormixer, és egy szűrőn átküldeni, ha magos
3. hozzáöntöd a zselatint, jól elkevered, és ha már langyos mehet a sajtos rétegre.

Ne aggódj, ha folyékonynak találod, remekül megköt pár óra alatt
Jó előtte nap elkészíteni, másnap csak lebontod róla a karikát és
VOLIÁ!!!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések