Receptesdi - cseresznyés

Hétvégén Badacsonyban kicsit megkopasztottuk cseresznyeügyben a fákat, ami szinte észrevehetetlen változás volt rajtuk... Rengeteg az idén.
Gondoltam, próbálkozom tortaügyben cseresznye fronton.
Nem túl markáns az íze, valószínűleg emiatt népszerűbbek a meggyes sütik, édességek.
Apa szülinapjára két torta is készült, mindkettőbe került belőle.
Eleresztettem a fantáziámat, és két nagyon fincsi eredmény született!
Az első kifejezetten cseresznyére "íródott". Kimagozott, félbe vágott
cseresznyéket cukorral, lekvár zselésítővel, citromlével, és (nem kevés) sherry-vel megfőztem, majd kihűtöttem. Az íze nagyon finom lett, így később a befőzésnél is tevődött el így néhány üveggel, későbbi tortákhoz.
A szokásos módon piskótát készítettem, három felé vágtam.
A fenti cuccal megpakoltam az alsót, a piskótát a levével meg is locsolgattam, majd joghurtos krémmel lekentem.
Ehhez fél liter növényi habot felvertem, majd hozzáadtam egy meggyes joghurtot, illetve még egy kis levet a cseresznyés cuccból. 
Ezen módon betöltöttem a tortát, majd vajkrémmel körbekentem.
Hófehér fondant burkolatot kapott, díszítésként pedig olvasztott glükózba mártott cseresznyeszemeket.
Az ízéről személyes élményem nincs, de állítólag jól sikerült! 

A másik torta szinte maradékokból készült, és most már elhiszem, hogy a nagy kedvencem, az a bizonyos piskótamorzsalékos puncs szelet is hasonlóképp születhetett valamikor.
 Két kicsi tortát készítettem két kicsi lánykának második szülinapra (hamarosan hozom!). Az egyik torta csokis volt, gondoltam, nagyobb adag krémet keverek, és itthonra is készül egy fincsi csokis.
Megsütöttem a piskótát, ugyancsak kicsikét, háromfelé vágtam.
Amikor a szülinapos kistorták készültek, nem számoltam azzal, hogy a tejszínes töltelékes sokkal magasabb lesz a csokisnál, így a saját tortából egy lapot beáldoztam, hisz egyformákat szerettem volna csinálni. Maradt tehát két lapom, meg a csokikrémem, egy tálban a másik torták alakra farigcsálásából egy adag piskóta ez-az, és egy kisebb adag a fent oly sokszor emlegetett cseresznyés cuccosból. 
És már jött is az ötlet; piskóta elmorzsolása, hozzá a cseresznye, és egy a puncstorta töltelékével megegyező állagú massza lett az eredmény.
Az alsó lapot vékonyan megkentem csokikrémmel, elrendeztem rajta a cseresznyés masszát, majd a felső, csokikrémmel szintén megkent lapot csokis oldalával ráborítottam. Kis nyomkodás, majd a csokis krémmel bevontam, díszítettem.
Itt már tudok nyilatkozni, az íze mennyei!















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések