Lépésről lépésre - Húsvéti torta

 Az alábbiakban elmesélem, hogyan készül egy tortám. történetesen az idei húsvétra készült csibés-tojáshéjas.
A "tereptárgyakat" előre (akár napokkal) elkészítem, egyrészt, mert kell neki a száradás, keményedés, másrészt, mert így az idővel sokkal jobban lehet gazdálkodni.
A torta oldalára nárciszok kerülnek, kivágtam a szirmokat, majd kifodroztam őket. Fogpiszkálóval és vízzel rögzítettem a közepüket, még nem voltam vele tisztában, hogyan állnak majd meg a tortán...
Egy arra alkalmasnak vélt tárgyra elkészítettem a tojáshéjat. Nem túl hosszas keresgélés után nálam természetesen egy gyerekjáték lett a kiszemelt segítség. A tojáshéjat tragant masszából készítettem, majd kifestettem. A festéshez ehető ragasztót kevés zselés ételfestékkel színeztem, majd fondant szívekkel, csíkokkal díszítettem. 
Ezután elkészült a csibe is.
Tejszínes-túrós gyümölcsös tortát készítettem, a töltelékre ezúttal csokitörmelék is került.
Az összeállításkor a tojásnak kivágtam a helyét, majd a kivágott darabot belehelyeztem a héjba.
A tojáshéjból apró darabokat törtem le, amik a díszítés elemei lettek később.
Ez a torta nem fondant burkolást kapott, hanem tejszínes-habosat.
A nárciszokhoz szárakat, leveleket sodortam, majd a tortára kerültek. 
A fogpiszkálókra, mint rögzítőelemekre nem volt szükség, szépen megálltak a virágok a habos burkolaton.

A torta elkészítéséhez szükséges receptek:

* Fondant receptje egy előző bejegyzésben
* Tejszínes-túrós- gyümölcsös krém szintén korábbi bejegyzésben.
* Tragant:
Hozzávalók:
- 1 dkg étkezési zselatin
- 55-60 dkg porcukor
- 60 ml víz
 A zselatint a vízzel felmelegítjük,majd hozzágyúrjuk a porcukrot. Azonnal felhasználható,színezhető. Gyorsan, és kőkeményre szárad.

* Ehető ragasztó:
Hozzávalók:
3 dl víz
1 teáskalnál CMC por

A vízben a port jól elkeverjük, hűtőben pár hónapig eltartható, fondant ragasztáshoz használhatjuk, én jelen esetben a festéshez használtam, az eredmény nagyon tetszett. A festett felület fényes, és nem ragacsos.




















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések