Egy különleges torta

Különleges, mert ő az idei első.
Különleges amiatt is, mert eddig ő az egyetlen, amin két évben is dolgoztam.
És különleges, mert sok gondolkodás, és némi kísérletezés előzte meg.
A torta készítésekor ugyanis nem használhattam sem klasszikus lisztet (gluténtartalmút), sem tejet, sem cukrot vagy édesítőszert.
A piskótát egy speciális liszt segítségével kellett készítenem. Az édesítésén gondolkodva arra jutottam, banánpép lesz a megoldás, és remekül működött a dolog!
Isteni fini a tészta, imádtam, ahogy a sült banán illata belengte a konyhát!
A fotón a próbasütés lapjai, pár másodperc alatt nyomuk se volt!
A krémnél a szokásos pudingos-vajkrémes (margarinnal) csokikrémemben gondolkodtam.
Az egyetlen kérdés csupán az volt számomra, mivel főzzem tej helyett. Narancslé remek ötlet lett volna, a narancsos csoki isteni finom, csakhogy a citrusfélékkel sincs a kissrác túl jóban, főleg, ha ilyen nagy ,mennyiségben kapja, ezt tehát elvetettem. Aztán hamar jött az ötlet, készítek kókusztejet!
A díszítés volt az utolsó, és igazán fogós feladat. Az első verzió az volt, hogy amilyen vékony fondant csak nyújtható, azt lőjem be, és arra fessem meg a gyermek által kért mesehősöket. Aztán egyszer csak eszembejutott az ostya! Az utolsó pillanatban jött az ötlet, de szerencsére egyik kedvenc beszerzőhelyemen villámgyorsan a két ünnep közti munkanapon elkészítették, kiküldték!
Végül a bűnös édesesekből is jutott a torta tetejére egy kis dekoráció, és szülinapi bűnözés okán.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések