Receptesdi - snickers torta

Tervezgetem egy ideje, hogy próbálok egy jó kis karamelles tortát összehozni, sokat olvasgattam, és még többet agyaltam, és most kipróbáltam.
Egy mogyoróval gazdagított, kissé folyós karamellkrémet, és egy habos, enyhén karamell ízű, nem túl édes réteget terveztem összehozni az előbbi édes gyönyör oldására.
A karamelles mogyis réteghez egy jó marék földimogyorót, és nagyjából ugyanennyi tejkaramellát (jól jött a karamellás szaloncukor) durvára törtem.
Kevés vajon kissé megpörköltem a mogyorót, majd rászórtam a karamellát, ami kissé megolvadt, és egy kevés tejjel felöntöttem. A tej mennyiségét kell majd még belőnöm, hogy folyósabb maradjon ez a réteg, mert most - ha nem is túl keményre - megdermedt.
A krémhez először egy karamell ízű pudingot készítettem. 
Nem gyáriból, sajátot!
Ehhez kb 10 deka cukrot karamellizáltam, majd tejjel felöntöttem. (Vigyázat, vulkanikus tulajdonságokat produkál!)
Ezután belekevertem egy zacskónyi, kevés hideg tejben elkevert  semleges (vanília, tejszín) ízű pudingport, sűrűre főztem, hűtöttem.
2 dl növényi tejszínt kemény habbá vertem, és hozzákevertem a pudingos keveréket.
A szokásos piskótámat megsütöttem, három részre vágtam, majd megtöltöttem. Piskótát a mogyis cucc felével megkentem, majd eloszlattam rajta a habos krém felét, újra piskóta, majd az előbbi ismétlése.
Én most kicsi tortát sütöttem, ezek a mennyiségek egy kb. 20 centi átmérőjű tortához elegendőek.
Mivel fondant burkolatot kapott a torta, ezért vajkrémmel körbekentem, burkoltam, díszítettem.
Ha nem fondant burkolatot szánnék rá, akkor én a habos krémmel kenném körbe, majd egy jó csokimázzal nyakon önteném, és karamellből készült ezzel, azzal díszíteném.
Uff!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések