Receptesdi - citromos epertorta

Epertortát kellett készítenem, egy cuki kislánykának szülinapra.
Nemrég egy sütikellékes boltba berobbanva kíváncsivá tett egy fond nevű valami, ami tejszínstabilizáló néven fut, sokféle ízesítésben létezik, és hirtelen felindulásból vettem egy kis zacskó citromosat.
Gondoltam, most lesz az apropó kipróbálni.
A terv az volt, hogy két piskóta közt csak a fondos tejszín lesz, némi eperrel keverve.
Eperszezon lévén, rengetegszer belebotlottam a napokban egy csinos, mindenféle borítást nélkülöző epertortába, ahol a torta oldala félbevágott eprekkel volt kirakva. Ilyesmit szándékoztam külalakilag elkövetni.
Kétévesnek viszont mindenképp illik valami cuki díszítést is alkalmazni, úgyhogy a tetejére egy régóta dédelgetett álmomat terveztem megvalósítani, tükröződő vízzel....
Ilyen előzmények, tervezgetések útja vezetett a torta elkészítéséhez.

Amire szükségem volt:
- 6 tojásos piskóta két részre vágva
- fél liter tejszín, vagy növényi cukrászati habalap (Hulala és társai)
- 100 gramm citromfond 
- eper ízlés szerint

Szedtem egy kis adag epret az íze miatt a kertből, és vettem egy kis adagot az optikai tuning miatt a zöldségestől.
A szép nagy eperszemekből szeleteket vágtam, valamint egy kis adagot apró darbokra, a házi összetörtem.
Elkészítettem a szokásos piskótámat, kihűlés után félbevágtam.
A tortakarika oldalát sütőpapírral kibéleltem, majd beletettem az egyik lapot.
Az eperszívecskékkel kiraktam, szépen hozzátapadt a sütőpapírhoz.
Ezután elkészítettem a krémet.
A tejszínt habbá vertem, az epermasszába belekevertem a fondot (vízzel kellene az előírás szerint elkeverni én ezzel váltottam ki). A kettőt összekevertem, hozzáadtam az eperdarabokat, majd a formába töltöttem, a tetejét elsimítottam, és ráborítottam a másik lapot. 
Kicsit rányomkodtam, és örömmel tapasztaltam, hogy a körberakott eprek nem csak optikailag, de szerkezetileg is hasznosak, remekül tartják a tortát.
Ezután jöhet a díszítés ízlés szerint.
Az én ízlésem szerint most egy vékony réteg vajkrém, arra egy kör alakúra vágott fehér fondant került.
Megfestettem a vizet imitáló képet, a tükröződő papírcsónakkal, és macival. A tereptárgyakat egy nappal előre elkészítettem.
A kép oldalát eperaromával ízesített vajkrémmel kinyomtam, és ezután jöhetett rá a hidegzselé. Megfodroztam, és irány a hűtő.
Legalább egy óra türelem szükségeltetik, legyen ideje a krémnek a kellő szilárdságot elérni!
Kibírtam (nehezen)...
A karikát levettem, a sütőpapír szépen levált a torta oldaláról.
Mivel látatlanban készült a teteje, fogalmam sem volt, hogy a legelőnyösebb oldal lesz-e az eleje, hát Murphy papa dolgozott, természetesen a hátulján a legszebb az epersor...
Amire legközelebb ügyelek:
A krém betöltése után a sütőpapírt le kell törölgetni, hogy a felső lap ne legyen maszatos.

Ezt a tortát végre volt szerencsém tesztelni, hisz mi is hivatalosak voltunk az ünnepelthez.
Persze a torta felvágásánál a fő szempont volt, hogy tudjak fotózni róla...
:)
Az íze épp olyan volt, ahogy elképzeltem, s szerettem volna. A krém könnyű, habos, nagyon epres, és mégis erős, masszív, jól tart a tortában!
 

























Megjegyzések

Népszerű bejegyzések